CURSURI AVIZATE 2024-2025

OFERTA DE FORMARE CONTINUĂ A CCD GORJ

avizată conform adresei Ministerului Educației, Nr. 33082/DGMCDRSIP/14.11.2024

 

PROGRAME PENTRU DEZVOLTARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ ACREDITATE

Abilitare curriculară pentru educație timpurie

 PROGRAME PRIORITARE:

 Program de pregătire pentru debutanți în vederea susținerii examenului de definitivare în învățământ

Program de pregătire a cadrelor didactice debutante sau încadrate cu statut de suplinitor în vederea participării la susținerea concursului național de ocupare a posturilor vacante

Dezvoltarea competenţelor de evaluare ale cadrelor didactice care participă la evaluarea lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare în învățământul preuniversitar și a concursului național de ocupare a posturilor vacante

Personal didactic din învăţământul preuniversitar care fac parte din comisia județeană de organizare și desfășurare a probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă/corpul de profesori metodiști ai ISJ  Gorj

Pregătirea cadrelor didactice în vederea participării în comisiile de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar

I.    ABILITARE CURRICULARĂ ÎN DOMENIUL DE SPECIALITATE

  Abordarea didactică din perspectiva formării la elevi a competențelor de comunicare prin joc și lectură

Abordarea CLIL în educația timpurie

Managementul grupelor de copii în educația timpurie

Inteligența emoțională în educația timpurie

Tendințe și orientări în pedagogia contemporană

Învăţarea experienţială prin metode nonformale

Evaluarea școlară, evaluarea rezultatelor învățării

Educația stem -abordare interdisciplinară aplicată

Dezvoltarea creativității prin joc

Jocul – instrument eficient de învățare

Metodologia jocurilor de mișcare și psihosociale în învățământul preuniversitar

Metode de predare a limbii engleze în învățământul preșcolar

Metode de predare – învățare – evaluare adaptate cerințelor actuale în educație fizică și sport

STEM în viața de zi cu zi

II. MANAGEMENT EDUCATIONAL/ GUVERNANTA

Proiectarea și managementul proiectelor și programelor educaționale

Managementul proiectelor educaționale

Asigurarea și controlul calității în unitățile de învățământ

Tehnici de gestionare a problemelor sociale ale elevilor

III. MENTORAT DIDACTIC

Mentorat în vederea motivării elevilor

Proiectele europene și dezvoltarea în carieră

Coaching în activitatea didactică de predare-învățare-evaluare

IV. AUTONOMIE PEDAGOGICA PRIN DEZVOLTAREA ABILITATILOR DIGITALE

 Utilizarea platformelor educaționale în demersul didactic

Portofoliul digital în educație

Red utilizate în aplicarea practicilor educaționale deschise

Google Workspace – platforma de aplicații online

Prezi – o alternativă modernă și dinamică utilizată pentru crearea și prezentarea materialelor educaționale

Instrumente TIC utilizate în activitatea didactică

Proiectarea, crearea și interogarea bazelor de date

Tehnologia informaţiei ca instrument de învăţare şi cunoaştere

Modalități alternative de evaluarea elevilor utilizând  instrumente tic

Utilizarea  instrumentelor Web.0 în mentorat didactic

Imprimare 3D , construcția și programarea roboților

V. EDUCATIE INCLUZIVA SI COMBATEREA DISCRIMINARII IN SCOALA

 Îmbunătățirea practicilor de predare într-o școală incluzivă

Drepturile copilului în paradigmele juridice și educaționale

Abordarea integrată  a copiilor cu cerințe educaționale speciale

Gamificarea și incluziunea școlară

Școala incluzivă – metode de integrare a copiilor cu ces în învățământul de masă

Grădinița pentru copil în loc de copil pentru grădiniță

Învăţarea prin cooperare – premisă a integrării copiilor în unităţile şcolare

VI. PREVENIREA SI COMBATEREA VIOLENTEI SCOLARE, BULLYING-ULUI, A CONSUMULUI DE DROGURI SI A ALTORFORME DE ADICTIE

 Consumul, abuzul si dependența de droguri legale și ilegale la copii și adolescenți

Securitate cibernetică în spațiul online

Bullying-ul în mediul educațional

Tinerii împotriva violenței – prevenirea comportamentului violent în unitățile de învățământ

Strategii  de prevenire a discriminării și  violenței

Educație parentală în sprijinul abandonului școlar

VII. EDUCAŢIE PENTRU DEZVOLTARE DURABILĂ/ EDUCAȚIE PENTRU TRANZIȚIE VERDE

Educația outdoor – metodă de stimulare a creativității elevilor

Inteligența emoțională – o competență pentru viață

Promovarea educației ecologice in școală

Educația incluzivă intr-o școală pentru toți

Promovarea educației pentru sănătate

Explorarea naturii pentru o educație captivantă

Educația outdoor și succesul școlar

VIII.EDUCATIE INTERCULTURALA, MULTICULTURALA SI PLURILINGVISM

Demersul didactic din perspectiva interculturalității

 Animația socio – culturala în educația interculturală

Holocaustul evreilor și rromilor – forme de manifestare

Educație prin diversitate și pluralismul conceptului de drepturi ale omului

IX. EDUCATIE PENTRU ACORDAREA PRIMULUI AJUTOR

Principiile educației pentru sănătate și acordarea primului ajutor

X. ALTE PROGRAME DESTINATE PERSONALULUI DIDACTIC ȘI DIDACTIC AUXILIAR

Rolul educației nonformale în activitatea de învățare

Inovația pedagogică în CDI

Biblioteca școlară – spațiul ideal de informare și comunicare

Educația media, o necesitate în secolul XXI

ACTIVITĂȚI METODICE

Biblioteca, loc special pentru lectură și creație

Biblioteca – informare, comunicare, cunoaștere

Ziua bibliotecarului / promovarea imaginii bibliotecii

Biblioteca și rolul lecturii în documentarea elevilor

Dezvoltarea abilităților de viață a elevilor interni prin valorificarea activităților de loisir

Anul centenar al patriarhiei române

Cultura  informației în CDI

Vizualizati/descarcati Oferta de formare continuă a Casei Corpului Didactic Gorj, pentru anul școlar 2024-2025.

Centralizator programe de formare

Accesati aici FORMULARUL pentru inscrierea online